سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کرشمه

راهنمای استفاده از سایت تبیان از طریق تلفن همراه

    نظر

چگونه می توان از طریق تلفن همراه سایت تبیان را مشاهده نمود؟

امکان مشاهده مطالب سایت از طریق فعال سازی سرویس GPRS  و Data بر روی تلفن همراه میسر است.

در حال حاضر تنها سرویس GPRS توسط اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) ارائه می شود، لذا تنها مشترکین ایرانسل می تواند به راحتی از طریق تلفن همراه خود به سایت فرهنگی تبیان مراجعه کنند.

البته به زودی این سرویس توسط شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) نیز ارائه خواهد شد و محدوده ی وسیع تری از کاربران می توانند سایت تبیان را از طریق تلفن همراه خود مشاهده کنند. لازم به ذکر است در صورتی که کاربران تمایل داشته باشند می توانند با مراجعه به دفاتر خدماتی امور مشترکین همراه اول سرویس Data را برای همراه اول خود نیز فعال نمایند.

 

  http://www.tebyan.net

 

نحوه فعال سازی سرویس GPRS بر روی تلفن همراه و گوشی های مبتنی بر ویندوز به چه صورت است؟

بر روی تلفن همراه به قسمت settings > connection > Access points مراجعه و گزینه Options > new access point > use default settings را انتخاب کنید و در قسمت Connection name نام دلخواه خود (به عنوان مثال : Tebyan-internet ) را وارد نموده و پس از ثبت به قسمت Data bearer مراجعه و گزینه packet data را انتخاب نمایید. سپس در قسمت Applications > web  آدرس http://www.tebyan.net/ را وارد نمایید.

در گوشی های مبتنی بر ویندوز مانند HP و I-mate کافی است مراحل زیر را طی کنید :

Start menu > setting > Connections که در پایین صفحه قرار دارد را انتخاب نموده و پس از مراجعه به Connections در قسمت Manage existing connections به سربرگ(Tab) General رفته و نامی برای تنظیمات خود در نظر بگیرید (مانند : Tebyan-internet ) سپس به سربرگ Modem رفته و گزینه New را انتخاب کنید. نام تنظیمات را ذخیره و Cellular line (GPRS) را از منوی کشویی انتخاب نموده و بر روی Next کلیک نمایید. Tebyan را به عنوان نام access point ذخیره کرده و به Connection در قسمت My work network برگشته و به Edit my proxy server مراجعه نمایید. Proxy settings را از نوار پایین انتخاب و به قسمت Advance مراجعه نمایید. بر روی HTTP کلیک کرده و در قسمت proxy server آدرس : 10.131.26.138 و 8080 را به عنوان port ذخیره کنید. پس از این مراحل بر روی WAP کلیک کرده و در قسمت proxy server آدرس : 10.131.26.138 و 9201 را به عنوان port ذخیره نمایید.

تنظیمات به پایان رسیده و شما می توانید به Start Menu مراجعه و internet explorer را پیدا نموده و با تایپ آدرس : http://www.tebyan.net/ وارد سایت تبیان شوید.