سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کرشمه

سامی یوسف

    نظر
سامی یوسف
سامی یوسف
سامی یوسف
اطلاعات هنرمند
نام اصلی Sami Yusuf
تولد ژانویه 1980(میلادی)
تهران/ایران
اصل/ملیت ایرانی/انگلیسی
سبک‌ها راک
فعالیت(ها) خواننده، آهنگساز، ترانه‌ساز در موسیقی اسلامی
ناشر(ها) Awakening
وب‌گاه

http://www.samiyusuf.com/

http://www.samiyusufonline.com

سامی یوسف، آهنگساز و خواننده راک است که به مضامین اسلامی می‌پردازد. او در سال 2003در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه DreamTV مصر عنوان کرد که سامی (نام کوچکش) مخفف سیامک (یک نام ایرانی) است.[?] او از سوی مجله تایم به عنوان «بزرگترین ستاره? راک اسلام» و از سوی مجله گاردین «ستاره راک مقدس»[?] معرفی شده‌است.

زندگی

سامی یوسف در ژانویه سال 1980 در یک خانوادهآذربایجانی در شهر تهران متولد شد در 3 سالگی به همراه خانواده‌اش به بریتانیا رفت.در 18 سالگی برای تحصیل وارد فرهنگستان سلطنتی موسیقی در لندن شد. سامی یوسف در آوریل 2007 با یک دانشجوی آلمانی ازدواج کرد. او خودش را مسلمان مؤمنی می‌داند که الکل نمی‌خورد و روزی5 بار نماز می‌خواند.سامی یوسف مسلمانی است که معتقد است موسیقی راهی برای رساندن پیام اسلام و تشویق جوانان به اینکه به هویت و دین خود افتخار کنند، است. موسیقی او غالباً دربر گیرنده ترانه‌هایی است با مضمون اسلام و مسلمان بودن در جهان امروز است. وی همچنین از موضوعات اجتماعی و بشر دوستانه در موسیقی خود استفاده می‌کند.

او در مصاحبه با رویترز عنوان کرد که از بروس اسپرینگستین، جورج مایکل و التون جان تأثیر گرفته‌است.

برای اولین بار یک شبکه لس‌آنجلسی مدعی شد که او فرزند بابک رادمنش است. گرچه خود رادمنش در قبال این ادعا سکوت اختیار کرده و آن را تکذیب نکرده‌است. این ادعا دارای منابع موثقی نیست

آلبوم‌های موسیقی

در سال 2003 اولین آلبومش را با عنوان «المعلم»[عرضه کرد. این آلبوم راک در همان سال به صدر جدول فروش آلبوم‌ها در اروپا و امریکا رسیدو پس از آن در کشورهای عربی هم استقبال فراوانی از آن شد.

سامی یوسف دومین آلبوم خود را در سال2005با نام «امت من»منتشر کرد. ترانه «صلوات» از همین آلبوم برای فیلم «بادبادک باز» به کارگردانی مارک فورستر انتخاب و قرار بر این شد که سامی یوسف ترانه جدیدی را هم برای تیتراژ پایانی این فیلم آماده کند. آلبوم سوم سامی یوسف که «بدون تو» نام دارد ، در میانه سال 2008روانه بازار خواهد شد. او در این آلبوم به بحث های فلسفی می پردازد و از هویت مسلمانان و تأثیرات جهانی‌سازی ترانه‌هایی می‌خواند.

عده‌ای موفقیت سامی یوسف را در قبال چهره او و یا کلیپ‌هایی که از آهنگ‌هایش ساخته می‌شود، می‌دانند اما بی شک مضامین اجتماعی، آرمان‌گرایانه و اعتراضی ترانه‌ها و آهنگ‌هایش هم در این موفقیت، بخصوص در موسیقی جهان اسلامی، بی‌تأثیر نیست.

سامی یوسف به زبان‌های انگلیسی، ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، فارسی ، هندی و عربی تصنیف‌های مذهبی خوانده‌است. جدیدترین آهنگ او «مادر» نام دارد که در آن با زبان فارسی این آهنگ را اجرا نموده‌است.

 کنسرت‌ها

او در آمریکا، مصر، کویت، سودان ، عربستان و الجزیره کنسرت‌هایی برگزار کرده‌است.

 کنسرت برای صلح -2007

کنسرت برای صلح، در 21 اکتبر 2007 در ورزشگاه ویمبلی در آرنا انگلستان برگزار شد. در این کنسرت که بیش از 12000 شرکت کننده حضور داشت، گروه موسیقی اوتلندیش از دانمارک، کریم سلما[?] از امریکا، سوند ریسون[?] از کانادا و حمزه رابرتسون از انگلستان شرکت داشتند. این کنسرت توسط مؤسسهاوکنینگ و مؤسسه خیریه Islamic Relife مدیریت و برگزار شد. مضمون اصلی این کنسرت درباره دارفور و صلح در آن بود که روزانه تعداد زیادی از مردم به علت درگیری‌های محلی از بین می‌روند.

هدف اصلی این کنسرت جمع آوری کمک برای مردم این منطقه بود که تمامی درآمد حاصل از این کنسرت به موسسه خیریه کمک به دارفور اهدا شد و در پایان بیش از 2/2 میلیون پوند جمع آوری شد.

 آلبوم‌ها

جلد آلبوم اطلاعات آلبوم
معلم (Al-Muallim)
  • ارائه شده در: جولای 2003
  • جمع فروش: 1000000 نسخه
  • تک‌آهنگ: Al-Muallim. Supplication
امت من (My Ummah)
  • ارائه شده در سپتامبر 2005
  • جمع فروش: 4000000نسخه
  • تک‌آهنگ: Hasbi Rabbi. Mother. Munajat

 منبع