سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کرشمه

ایرانسل اینترنت و موبایل در یکجا

    نظر

ظهور موبایل را می توان منشاء یکی مهمترین تحولات عصر حاضر در عرصة ارتباطات دانست. ایرانسل، اپــــراتور جـدید تلفن هـمراه ایران برای نخـستین بـار در کـشور ارائـه خـدمات نـوین نسل 75/2 را آغاز می نماید. در این راستا سرویس ام ام اس[2] و امکان اتصال تلفن همراه به اینترنت از طریق شبکه GPRS در هفته های آینده در دسترس هموطنان گرامی قرار خواهد گرفت. ایرانسل یک شرکت سهامی خاص است که تحت قوانین بازرگانی جمهوری اسلامی ایران 1969 و مفاد اساسنامه آن اداره میشود. این شرکت در 23 مردادماه 1385 تحت شماره 252949 به ثبت رسید. ایرانسل برای مدت زمان نامحدودی تشکیل شده است.شرکت گسترش الکترونیک ایران  و ام تی ان اینترنشنال با مسئولیت محدود[3]، دو سهامدار ایرانسل هستند.

 

                    

درهنگام حرکت و رفت و آمد، بدون هیچ زحمتی می توانید به شبکه جهانی اینترنت متصل باشید. تنها چیزی که نیاز دارید، یک گوشی با قابلیت GPRS است.
 [4]GPRS
سرویسی است که از طریق آن شما همیشه و همه جا آنلاین بوده و می توانید از اینترنت استفاده نمایید. شما می توانید از طریق لپ تاپ، رایانه دستی (PDA) یا مرورگر WAP روی گوشی خود در کمترین زمان به اینترنت متصل شوید. تنظیمات GPRS بطور خودکار به گوشی شما ارسال می شود.قبل از ارسال این تنظیمات، پیغامی ارسال خواهد شد و در صورت تایید، تنظیمات لازم به تلفن همراه شما منتقل می شود. این سرویس برای کلیه مشترکین  ایرانسل که گوشی با قابلیت GPRS دارند، موجود می باشد. داشتن یک PDA و سرویس GPRS ،جهان در دستان شماست. می توانید ایمیل تان را چک کرده و گشتی در اینترنت بزنید. امروزه رایانه های دستی به سرعت در حال فراگیر شدن هستند بطوریکه بسیاری از وب سایت ها نسخه هایی از صفحات خود را بطور ویژه برای کاربران PDA طراحی نموده اند تا صفحات بطور کامل با اندازه صفحه رایانه دستی شما سازگار باشند. حتی برای مرور آن دسته از وب سایت هایی که نسخه ویژه PDA ندارند نیز مشکلی وجود نخواهد داشت. صرفاً مجبورید در صفحه کمی بالا و پایین بروید تا کل صفحه را مشاهده کنید.


هنگامیکه[5] SMSمی فرستید تنها توانایی ارسال یک متن ساده را دارید [6] MMS شما را قادر می سازد تا نه تنها متن بلکه عکس و موسیقی را نیز به سایر مشترکین ایرانسل ارسال کرده یا به نشانی اینترنتی آنها ایمیل کنید.

سرویس "کنترل حساب اینترنتی"[7] از طریق اینترنت به سادگی می توانید:صورت حسابتان را مشاهده و دریافت نمایید، سرویس های ارزش افزوده را برای حساب خود فعال یا غیر فعال کنید، تغییر تعرفه انجام دهید، مانده حساب فعلی، مبلغ آخرین پرداخت و تاریخ آنرا مشاهده نمایید، صورت حساب تفکیکی درخواست کنید، و...

 

 

امروزه موبایل دیگر تنها وسیله ای در امتداد حس شنوایی نیست ، بلکه سایر حواس را نیز به خدمت گرفته و جایگاهی بسیار متفاوت نسبت به قبل پیدا کرده است. و امکانات جدیدی که به موبایل اضافه شده آن را تبدیل به یک وسیله چند رسانه ای کرده است . با امکانات جدیدی که ایرانسل برای مشترکین خود ایجاد کرده است ظهور قابلیت های متنوع تر را در موبایل های معمولی سرعت می بخشد . ایران، جامعه ای است پیچیده و باسابقه تاریخی دیرینه و فرهنگی که بیش از هر چیز پر تنوع و متکثر است. در سه دهه آخر قرن بیستم این کشور رفت و برگشت های متعددی را در فرایند گذر از سنت به مدرنیسم تجربه کرده است و به ویژه طی دو دهه بعد از انقلاب با حاکمیت حکومت دینی، هر چند تکلیف خود را درباره بسیاری از مباحث بنیادین معاصر از جمله دموکراسی، آزادی، رابطه تجاری و سیاسی با جهان، توسعه اقتصادی به عنوان ارزش و امثال آن روشن ساخته ولی هنوز در زمینه مباحث کلیدی چون دین- سیاست و معنای حکومت دینی و مبانی ارزشی برنامه ریزی توسعه دچار سردرگمی است. ایران ما توانایی بالایی در جذب دانایی ها و تکنولوژی های پیشرفته دارند و زیر ساخت لازم راباید برای این کار فراهم آورند.

 

منابع مورد مطالعه :